zondag 9 juni 2019

Pinksteren ..


Pinksteren ..


Uw Wind in mij
die er niet woedt
niet geselt
en niet raast
die ’t tere riet van mijn gemoed,
niet knikt en daarna breken doet
maar leven er in blaast


Uw Vuur in mij
dat niet kastijdt
niet roostert
of verteert
al wat mij van U onderscheidt
niet bitter brandmerkt, vol verwijt,
maar het ten goede keert


Uw Geest in mij
die wind, die gloed 
de Trooster
die beklijft
die niet nadat Hij mij ontmoet
een vluchtig “dág ” ten afscheid groet
maar bij mij wonen blijft !



© Krijn Dijkema





                                                                                                                                                                                      
                

2 opmerkingen:

  1. prachtig Krijn. Als ik het hardop lees wellen tranen in mijn brein....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig Pinkstergedicht. Geeft je kracht en biedt troost. Dankjewel voor het maken en delen.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageer hier op deze bijdrage ..